6/18/2005

**Sund fornuft er ikke så sund igen

:differencen,
er det forskellen :
hvor meget luft
hvor meget rum
(..)
afstanden mellem over og underskud
et enkelt nul
et stort hul

når først dét er tilbagelagt
er det kun
op op op / ned ned ned

herefter går det mod himlen / langt under bundlinjen
100 bliver til 1000 bliver til 100 tusinde plove
gennem bruttonationalproduktet / min kære

sund fornuft er ikke så sund igen
det er mere et spørgsmål om kroner
og hvor langt ud i skoven
jeg er

hvert blad er et afdrag
der falder til jorden
der er mørk
sort
som markedet
hvor jeg betaler for den tid
du giver mig
og stadig bliver jeg ældre

hvert blad er et læ
for den krop jeg har kær
nøjagtig som da det hele startede


og senere kom en fra ørknen
eller ned fra bjerget med tavler
jeg står i skoven
med kronerne mellem hænderne og savler